På denne turen er det bølgelek på Hvittensand som gjelder så ta med hjelm. Her kan vi finne forhold som kan passe de fleste. Uteblir bølgene så blir det tur som vanlig. Oppmøte på parkeringa på Oterøya. Skal du ha klubbkajakk så er det oppmøte på Granholmen i god tid før kl. 17.00.
Onsdagens tur har start fra parkeringen på Engø kl. 18.00. Målet er Håøya. Vi tar pause på toppen av kanonbatteriet på toppen, så ta med sko til å gå med.
De som trenger å få fraktet kajakk må være klare til avreise fra Granholmen kl. 17.
Turledere er Bent Erik Nygaard (tlf. 980 30 366) og LIsbeth Olsrød.
Møtested er parkeringen på Langholtstranda.
Bent Erik kjører fra Granholmen kl. 16.45 og tar med henger hvis det er behov for det. De som trenger å låne kajakk og utstyr må møte opp på Granholdmen i god tid i forkant av kl 16.45 slik at avreiser kan skje som planlagt.
Padling vil foregå i området rundt Arøyene og lengde på turen blir tilpasset deltakere og vær. Padleklare på Langholtstranda kl. 18.00.
Dere som ikke har kommet dere på Spond – gjør det nå. Bruk gruppekode MSXNB. Dere som skal delta klikker delta og dere ikke skal behøver ikke gjøre noe. Det gir turleder en god oversikt over hvor mange som kommer på tur, noe som er gull verdt.
Til onsdag er det tid for konkurranser, padlequiz og moro. Turen går fra Granholmen til Furuholmen (som base). Vi deler oss inn i lag og dere vil få tildelt oppgaver. Vi holder oss stort sett i Granholmsundet, men det blir mye padling om du skulle være i tvil.
Tur til Koster nærmer seg. Helgen 22-24 august blir det tur med Sandefjord kajakk til Koster. Vi tar med kajakker på tralle og reiser med ferga kl 17 på fredag med retur søndag kl 20 fra Strømstad. Colorline vil gjerne ha antall snarest – derfor påmelding innen 31.juli til delta@sandefjordkajakk.no.
Søndagstur fra Omrestranda i Nevlunghavn med oppmøte kl. 10.00. Turleder drar ut på fredag eller lørdag og overnatter på Bramskjæra for så å møte gjengen på stranda.
Derfor ingen mulighet for å hente kajakker på Granholmen.
har du lyst til å overnatte er du velkommen til å bli med.
Ut fra værmeldingen så blir det rolige forhold, så turen går langs Mølen og videre en tur innenfor.
Tradisjonen tro blir det også i år en hyggelig markering før vi går inn i sommerferie. Så førstkommende onsdag serverer vi reker med tilbehør til alle medlemmer som blir med på padleturen. Det legges opp til en rolig tur. Vær og vind bestemmer hvor. Oppmøte Granholmen. Klare på vannet kl 1800.